De trabaclo "Il Nuovo Trionfo" is de laatste zeiler van de bovenste Adriatische Zee (aan de Italiaanse kant) en is zichtbaar vanaf zijn bevoorrechte en originele aanlegplaats in Punta della Dogana. Gelanceerd in Cattolica in 1926, werkte het voornamelijk als transportboot. Nadat hij zichzelf op wonderbaarlijke wijze had gered van de Tweede Wereldoorlog, werd hij ingezet bij het transporteren van grind en zand tussen Triëst en Monfalcone. In de jaren ...
De trabaclo "Il Nuovo Trionfo" is de laatste zeiler van de bovenste Adriatische Zee (aan de Italiaanse kant) en is zichtbaar vanaf zijn bevoorrechte en originele aanlegplaats in Punta della Dogana. Gelanceerd in Cattolica in 1926, werkte het voornamelijk als transportboot. Nadat hij zichzelf op wonderbaarlijke wijze had gered van de Tweede Wereldoorlog, werd hij ingezet bij het transporteren van grind en zand tussen Triëst en Monfalcone. In de jaren 70 werd het gekocht door Hugo Hermann, die er zijn pleziervaartuig van maakte totdat hij de mensen ontmoette die vandaag de dag werken aan de veeleisende restauratie en het onderhoud ervan. Het bedrijf van de traditionele marine "Il Nuovo Trionfo" zorgt in feite voor het gewone en buitengewone onderhoud en gebruikt het voor culturele doeleinden, om de nautische traditie van de Adriatische Zee te behouden en te versterken. Het is gemakkelijk dat u, als u langskomt, ook iemand aan boord vindt om op te ruimen, op te ruimen, op te drogen.
Il trabaccolo "Il Nuovo Trionfo" è l’ultimo navigante dell’alto adriatico (sul versante italiano) ed è visibile al suo attracco, privilegiato e originario, in Punta della Dogana. Varato a Cattolica nel 1926 ha lavorato principalmente come barca da trasporto. Dopo essersi miracolosamente salvato dalla seconda guerra mondiale è stato impiegato nel lavoro di trasporto di ghiaia e sabbia fra Trieste e Monfalcone. Nelgi anni '70 è stato acquistato da ...
Il trabaccolo "Il Nuovo Trionfo" è l’ultimo navigante dell’alto adriatico (sul versante italiano) ed è visibile al suo attracco, privilegiato e originario, in Punta della Dogana. Varato a Cattolica nel 1926 ha lavorato principalmente come barca da trasporto. Dopo essersi miracolosamente salvato dalla seconda guerra mondiale è stato impiegato nel lavoro di trasporto di ghiaia e sabbia fra Trieste e Monfalcone. Nelgi anni '70 è stato acquistato da Hugo Hermann che ne fa fatto la sua barca da diporto fino all’incontro con quelli che oggi si stanno occupando del suo impegnativo restauro e mantenimento. La Compagnia della marineria tradizionale “Il Nuovo Trionfo” infatti ne cura la manutenzione ordinaria e straordinaria e lo utilizza per scopi culturali, per preservare e valorizzare la tradizione nautica dell’Adriatico. È facile che, se passate di là, troviate anche qualcuno a bordo, a ripulire, sistemare, seccare.