De "Il Nuovo Trionfo" logger is de laatste matroos van de bovenste Adriatische Zee (aan de Italiaanse kant) en is zichtbaar op zijn bevoorrechte en originele aanlegplaats, in Punta della Dogana. Gelanceerd in Cattolica in 1926, werkte het voornamelijk als boot voor vervoer. Nadat hij zichzelf op miraculeuze wijze van de Tweede Wereldoorlog had gered, werd hij ingezet in het transport van grind en zand tussen Triëst en Monfalcone. In de jaren zeventig ...
De "Il Nuovo Trionfo" logger is de laatste matroos van de bovenste Adriatische Zee (aan de Italiaanse kant) en is zichtbaar op zijn bevoorrechte en originele aanlegplaats, in Punta della Dogana. Gelanceerd in Cattolica in 1926, werkte het voornamelijk als boot voor vervoer. Nadat hij zichzelf op miraculeuze wijze van de Tweede Wereldoorlog had gered, werd hij ingezet in het transport van grind en zand tussen Triëst en Monfalcone. In de jaren zeventig werd het gekocht door Hugo Hermann, die er zijn plezierboot van maakte totdat hij degenen ontmoette die nu te maken hebben met de veeleisende restauratie en het onderhoud ervan. Het traditionele zeevarende bedrijf "Il Nuovo Trionfo" zorgt in feite voor de gewone en buitengewoon onderhoud en gebruikt het voor culturele doeleinden, om de nautische traditie van de Adriatische Zee te behouden en te versterken. De kans is groot dat u, als u langskomt, ook iemand aan boord aantreft die aan het schoonmaken, regelen, drogen is.
Il trabaccolo "Il Nuovo Trionfo" è l’ultimo navigante dell’alto adriatico (sul versante italiano) ed è visibile al suo attracco, privilegiato e originario, in Punta della Dogana. Varato a Cattolica nel 1926 ha lavorato principalmente come barca da trasporto. Dopo essersi miracolosamente salvato dalla seconda guerra mondiale è stato impiegato nel lavoro di trasporto di ghiaia e sabbia fra Trieste e Monfalcone. Nelgi anni '70 è stato acquistato da ...
Il trabaccolo "Il Nuovo Trionfo" è l’ultimo navigante dell’alto adriatico (sul versante italiano) ed è visibile al suo attracco, privilegiato e originario, in Punta della Dogana. Varato a Cattolica nel 1926 ha lavorato principalmente come barca da trasporto. Dopo essersi miracolosamente salvato dalla seconda guerra mondiale è stato impiegato nel lavoro di trasporto di ghiaia e sabbia fra Trieste e Monfalcone. Nelgi anni '70 è stato acquistato da Hugo Hermann che ne fa fatto la sua barca da diporto fino all’incontro con quelli che oggi si stanno occupando del suo impegnativo restauro e mantenimento. La Compagnia della marineria tradizionale “Il Nuovo Trionfo” infatti ne cura la manutenzione ordinaria e straordinaria e lo utilizza per scopi culturali, per preservare e valorizzare la tradizione nautica dell’Adriatico. È facile che, se passate di là, troviate anche qualcuno a bordo, a ripulire, sistemare, seccare.