De Prestige 46 was jarenlang het vlaggenschip van Jeanneau en werd door velen gezien als de belangrijkste Franse rivaal van onder meer Fairline en Princess. Hoewel het een deel van de finesse en details achter de schermen van de Britse werven ontbeerde, was het niet minder een zeeboot. Dit stoere, no-nonsense vaartuig had, in tegenstelling tot sommige van zijn Franse tegenhangers, iets meer stijl en comfort. Het volgde echter nog steeds in de lijn ...
De Prestige 46 was jarenlang het vlaggenschip van Jeanneau en werd door velen gezien als de belangrijkste Franse rivaal van onder meer Fairline en Princess. Hoewel het een deel van de finesse en details achter de schermen van de Britse werven ontbeerde, was het niet minder een zeeboot. Dit stoere, no-nonsense vaartuig had, in tegenstelling tot sommige van zijn Franse tegenhangers, iets meer stijl en comfort. Het volgde echter nog steeds in de lijn van de 'Gallische minimalistische styling', die voorrang gaf aan functionaliteit en veiligheid boven stijl, sportief rijgedrag en prestaties. Dat gezegd hebbende, wordt er, zelfs volgens de huidige normen, nog steeds van uitgegaan dat deze boot een competente romp heeft die voorspelbaar en responsief rijgedrag onder alle weersomstandigheden biedt. Dit, samen met een relatief bescheiden prijskaartje als het nieuw is, en een hoge standaard van techniek, is altijd een belangrijk verkoopargument van de Prestige 46 geweest.
As the Jeanneau flagship for many years, the Prestige 46 was seen by many as the leading French rival to the likes of Fairline and Princess. Though it lacked some of the finesse and behind-the-scenes detailing of the British yards, it was no less of a sea boat. This tough, no-nonsense craft, unlike some of its French counterparts, had a bit more style and comfort to it. It did, however, still follow in the fold of ‘Gallic minimalistic styling’, which ...
As the Jeanneau flagship for many years, the Prestige 46 was seen by many as the leading French rival to the likes of Fairline and Princess. Though it lacked some of the finesse and behind-the-scenes detailing of the British yards, it was no less of a sea boat. This tough, no-nonsense craft, unlike some of its French counterparts, had a bit more style and comfort to it. It did, however, still follow in the fold of ‘Gallic minimalistic styling’, which gave precedence to practicality and safety over style, sporty handling and performance. That said, this boat is still considered, even by today’s standards, to have a competent hull providing predictable and responsive handling in all weathers. This, along with a relatively modest price tag when new, and a high standard of engineering, has always been a major selling point of the Prestige 46.