Belangrijke COVID-19-inleiding: Luna Sea is nog steeds niet beschikbaar voor charters terwijl de COVID-19-pandemie in Amerika woedt en tot meer dan driekwart miljoen doden heeft geleid. We hopen in het voorjaar weer charters te kunnen starten, maar de situatie is nog niet normaal en we zijn nog steeds voorzichtig. Zodra we charters weer starten, charteren we alleen nog voor gasten die zijn gevaccineerd. Er zijn geen uitzonderingen voor volwassenen. ...
Belangrijke COVID-19-inleiding: Luna Sea is nog steeds niet beschikbaar voor charters terwijl de COVID-19-pandemie in Amerika woedt en tot meer dan driekwart miljoen doden heeft geleid. We hopen in het voorjaar weer charters te kunnen starten, maar de situatie is nog niet normaal en we zijn nog steeds voorzichtig. Zodra we charters weer starten, charteren we alleen nog voor gasten die zijn gevaccineerd. Er zijn geen uitzonderingen voor volwassenen. Iedereen ouder dan 5 jaar moet volledig gevaccineerd zijn, anders mogen ze niet aan boord. Ten tweede is mijn USCG-kapiteinslicentie verlopen tijdens de periode van 2 jaar dat we geen charters hebben gedaan. Normaal gesproken zou dit geen probleem zijn, omdat ik deze gewoon zou verlengen. Alle USCG-testcentra zijn echter gesloten en ik kan mijn kapiteinslicentie niet verlengen totdat ze opengaan. Als u een kapitein nodig hebt, kan ik proberen er een voor u te vinden, maar het kan even duren nadat u een boeking hebt aangevraagd. Ik kon iedereen eerder verzekeren dat ik op de meeste data de kapiteinsservice gewoon zonder extra kosten kon aanbieden. Dat is niet langer het geval. Houd er bovendien rekening mee dat als u een bareboat charter wilt doen, u een gedetailleerde geschiedenis van uw zeilervaring moet verstrekken. Hartelijke wensen en blijf veilig. Luna Sea is een Islander 36. De romp en het tuig zijn speciaal voor de baai van San Francisco ontworpen door scheepsarchitect Alan Gurney. De heer Gurney ontwierp ook Windward Passage, meervoudig winnaar van de TransPac-race naar Hawaï en Groot-Brittannië II, de eerste die finishte in de eerste twee races van wat nu bekendstaat als de Volvo Ocean Race, toen bekend als de Whitbread Heritage Race. Islander 36's zijn goed gemaakte en goed ontworpen boten en hebben de mogelijkheid om hun bemanning veilig overal mee naartoe te nemen waar ze maar heen willen. Islander 36's hebben zelfs de hele wereld rondgereisd. Het dek, de cockpit en het interieur zijn ontworpen door Joseph Artese Design. Luna Sea is zeer goed uitgerust en heeft veel races gewonnen in de baai van San Francisco. Ze won ook de "Cruising Boat of the Year"-prijs in 2011 van de Islander 36 Association. Bijna alle systemen zijn de afgelopen jaren vervangen (inclusief een nieuwe Yanmar-diesel en nieuwe Ballenger-mast en -giek, Raymarine-elektronica en alle staande tuigage), dus ze is niet alleen mooi om te zien en te zeilen, maar alles werkt ook zoals je zou verwachten. Luna Sea heeft een volledig teakhouten interieur met bijgewerkte Sunbrella-kussens en biedt slaapplaats aan 6 personen. Ze heeft warm en koud stromend water onder druk, evenals een Force 10-kooktoestel met drie pitten en een oven met grill. Je kunt zelfs dingen aansluiten, want ze heeft een nieuwe Victron-omvormer van 3000 watt. Nou, we raden aan om het totaal aan boord op acht te houden, zodat iedereen een zitplaats in de cockpit heeft als er wordt gezeild in de verfrissende omstandigheden van de baai van San Francisco. We hebben er zeker meer aan boord gehad en in de volledige racemodus vaart Luna Sea vaak met een bemanning van 8-10. Er kunnen regelingen worden getroffen voor een schipper als je dat wilt. Als ik beschikbaar ben, ga ik graag mee en ik ben een gediplomeerd kapitein. Als ik echter niet beschikbaar ben en je hebt een gediplomeerd kapitein nodig, doen we ons best om er een voor je te vinden. Je bent natuurlijk vrij om elke gediplomeerde kapitein te kiezen die je wilt. Als u besluit om te charteren met een kapitein, moet u er rekening mee houden dat Luna Sea door de Amerikaanse kustwacht wordt beschouwd als een "niet-geïnspecteerd passagiersschip" en dat wanneer een bevoegde kapitein of de eigenaar aan boord is van een "niet-geïnspecteerd passagiersschip", de regels van de Amerikaanse kustwacht het aantal gasten of passagiers aan boord beperken tot zes. Als u denkt dat u de boot zonder schipper kunt besturen, is dat prima, maar begrijp dan wel dat San Francisco Bay een zeer uitdagende plek kan zijn om te zeilen, vooral in de zomer. Luna Sea is een grote, zware boot, maar zelfs zij kan een handvol zijn voor een onervaren bemanning vanwege de sterke wind die vaak aanwezig is in San Francisco Bay. Als u een charter aanvraagt zonder schipper, wees dan bereid om een gedetailleerde geschiedenis van uw zeilervaring te verstrekken. Als u het niet zeker weet, is het het beste om met iemand aan boord te gaan die enige ervaring heeft met zeilen in San Francisco Bay. Veiligheid staat altijd voorop op elke boot. Luna Sea wordt altijd gecharterd met een volle tank brandstof, een krat of twee met drankjes en wat snacks, evenals 25 pond ijs. Als u speciale verzoeken heeft, laat het me dan weten en we zullen proberen u tegemoet te komen. Aarzel niet om te vragen naar uw favoriete drankjes! Luna Sea wordt ook geleverd met een onbeperkte pas om aan te meren of af te meren bij Angel Island. Hoewel u na zonsondergang niet kunt aanmeren bij Angel Island, kunt u wel een ligplaats krijgen en 's nachts in deze zeer beschermende baai blijven. Alle boten moeten aanmeren met zowel boeg- als achterstevenlijnen bij Angel Island en natuurlijk hebben we extra lange ligplaatsen aan boord om u daarbij te helpen. Als u met een beperkt budget vaart, kunt u een boeking aanvragen op dinsdag, woensdag of donderdag. Die dagen zijn minder in trek en daarom kunt u meestal ongeveer $ 100 besparen door dan te zeilen. Luna Sea is ook een kindvriendelijke boot en we moedigen jongeren aan om te gaan zeilen. Vraag naar speciale tarieven voor zeilers die kinderen meenemen! Nog een opmerking: En nogmaals, het is goed voor iedereen om in gedachten te houden dat zeilen op de baai van San Francisco, vooral in de zomer, een uitdaging kan zijn voor zelfs de meest ervaren zeilers. We kunnen proberen een ervaren zeiler van de baai van San Francisco te regelen om met u mee te gaan als u dat wilt. Veel plezier.
Important COVID-19 Preamble: Luna Sea continues to be unavailable for charter while the COVID-19 pandemic rages on in America resulting in over three quarters of a million deaths. We hope to be able to restart charters in the spring, but things are not back to normal, and we are still being careful. Once we restart charters, we will only charter to guests that have been vaccinated. There are no exceptions for adults. Anyone over age 5 must be ...
Important COVID-19 Preamble: Luna Sea continues to be unavailable for charter while the COVID-19 pandemic rages on in America resulting in over three quarters of a million deaths. We hope to be able to restart charters in the spring, but things are not back to normal, and we are still being careful. Once we restart charters, we will only charter to guests that have been vaccinated. There are no exceptions for adults. Anyone over age 5 must be fully vaccinated or they will not be allowed to board. Second, during the 2-year period we didn’t do charters my USCG Captain’s license expired. Normally this would not be a problem as I would just renew it. However, all USCG testing centers are closed and I cannot renew my Captain's license until they open. If you need a captain, I can try to find one for you, but it may take a while once you request a booking. Before I could assure everyone that on most all dates, I could just price the captain’s service at no addition fee. That is no longer the case. In addition, please be advised that if you want to do a bareboat charter you will need to supply a detailed history of your sailing experience. Best wishes and stay safe. Luna Sea is an Islander 36. The hull and rig were designed by naval architect Alan Gurney specifically for the San Francisco Bay. Mr. Gurney also designed Windward Passage, multiple winner of the TransPac race to Hawaii and Great Britain II, the first to finish in the first two races of what is now known as the Volvo Ocean Race, then known as the Whitbread Heritage Race. Islander 36’s are well made and well-engineered boats and have the ability to safely carry their crew anywhere they want to go, indeed Islander 36’s have circumnavigated the globe. The deck, cockpit and interior were designed by Joseph Artese Design. Luna Sea is very well equipped and has won many races in San Francisco Bay. She’s also won "Cruising Boat of the Year" in 2011 from the Islander 36 Association. Almost all systems have been replaced in the last few years (including a new Yanmar diesel and new Ballenger mast and boom, Raymarine electronics and all standing rigging) so not only is she beautiful to look and sail, but everything also works as you would expect. Luna Sea has an all-teak interior with updated Sunbrella cushions and can sleep 6. She has pressurized hot and cold running water as well as a Force 10 three-burner stove and oven with broiler. You can even plug things in as she has a new 3000-Watt Victron inverter. Well, we recommend keeping the total on board to eight so that everyone can have a seat in the cockpit when the sailing in the refreshing conditions of San Francisco Bay. We have certainly had more aboard and in full race mode Luna Sea often sails with a crew of 8-10. Arrangements can be made for a skipper if you like. If I am available, I am happy to come along and I am licensed Captain. However, if I am not available and you need a licensed Captain, we'll do our best to help find one for you. You are of course free to pick any licensed Captain you like. If you do decide to charter with a Captain, you should note that Luna Sea is considered by the US Coast Guard to be an "Uninspected Passenger Vessel" and accordingly when a licensed Captain or the owner is on board on an "Uninspected Passenger Vessel" US Coast Guard rules limit the number of guests or passengers on board to six. If you feel that you can handle the boat without a Skipper that is fine but please understand that San Francisco Bay can be a very challenging place to sail, especially in the summertime. Luna Sea is a big heavy boat but even she can be a handful for an inexperienced crew is the strong winds that are often present in San Francisco Bay. If you request a charter without a Skipper, please be prepared to provide a detailed history of your sailing experience. If you are not sure then it is best to go with someone aboard that has some experience sailing in San Francisco Bay. When on any boat safety should always come first. Luna Sea is always chartered with a full tank of fuel, a case or two of beverages and some snacks as well as 25 pounds of ice. If you have any special requests just let me know and we'll be happy to try and accommodate you. Don't hesitate to ask for your favorite drinks! Luna Sea also comes with an unlimited pass to dock or moor at Angel Island. While you cannot dock at Angel Island after sunset you can get a mooring and stay in this very protective cove overnight. All boats are required to moor with both bow and stern lines at Angel Island and of course we have extra-long mooring lines on board to assist with that. If you are sailing on budget look to request a booking on Tuesday, Wednesday or Thursday. Those days are less in demand and accordingly you can usually save about $100 by sailing then. Also Luna Sea is a kid friendly boat and we encourage young people to go sailing. Ask about special rates for sailors that bring along some kids! One more note: And again, it is good for everyone to keep in mind that sailing on San Francisco Bay, especially in the summer, can be a challenge for even the most experienced sailors. We can try to arrange for an experienced SF Bay sailor to go out with you if you want. Have fun.
Ongemodereerde reviews - Gesorteerd van nieuwste naar oudste
gecontroleerd
gecontroleerd
gecontroleerd