Een kleine kajuitcruiser voor kustcruises, een goed compromis tussen interne bewoonbaarheid en zeilprestaties was een van de eerste kleine boten die werd ontworpen met het idee om (in verhouding) het comfort van grote rompen te verkrijgen. Ontworpen door de Finot Group voor Bénéteau, is deze romp licht en gemakkelijk te hanteren als een rubberboot; Hij is 7/8 getuigd en heeft een royaal zeiloppervlak dankzij de grote rolfok. Op zee is het een leuke ...
Een kleine kajuitcruiser voor kustcruises, een goed compromis tussen interne bewoonbaarheid en zeilprestaties was een van de eerste kleine boten die werd ontworpen met het idee om (in verhouding) het comfort van grote rompen te verkrijgen. Ontworpen door de Finot Group voor Bénéteau, is deze romp licht en gemakkelijk te hanteren als een rubberboot; Hij is 7/8 getuigd en heeft een royaal zeiloppervlak dankzij de grote rolfok. Op zee is het een leuke en snelle boot, ook al moet er zorgvuldig worden gelet op de plaatsing van de gewichten, zodat de bemanning niet aan het achterschip wordt geconcentreerd. Het interieur is zeer groot: een dubbele slaapplaats aan de boeg, een andere aan de achtersteven, een L-vormige keuken en een cabinehoogte van 1,70 m, evenals een systeem dat de hoek van de kaartentafel omzet in een maritieme toiletruimte.
Un piccolo cabinato per la crociera costiera, buon compromesso tra abitabilità interna e prestazioni a vela Il First 235 è stata una delle prime piccole barche a essere progettate con l’idea di ottenere (in proporzione) il comfort dei grandi scafi. Disegnato dal Gruppo Finot per la Bénéteau, questo scafo è leggero e maneggevole come una deriva; è armato a 7/8 e ha una generosa superficie velica, grazie al grande fiocco rollabile. In mare è una ...
Un piccolo cabinato per la crociera costiera, buon compromesso tra abitabilità interna e prestazioni a vela Il First 235 è stata una delle prime piccole barche a essere progettate con l’idea di ottenere (in proporzione) il comfort dei grandi scafi. Disegnato dal Gruppo Finot per la Bénéteau, questo scafo è leggero e maneggevole come una deriva; è armato a 7/8 e ha una generosa superficie velica, grazie al grande fiocco rollabile. In mare è una barca divertente e veloce, anche se occorre curare bene la disposizione dei pesi evitando di concentrare l’equipaggio a poppa. Gli interni, sono molto ampi: una cuccetta doppia a prua, un’altra a poppa, una cucina a “L” e un’altezza in cabina di 1,70 m., nonché con sistema che trasforma l’angolo del tavolo carteggio in locale wc marino.