De charme en aantrekkingskracht van de Ericson 380 komt voort uit een stille toewijding aan vorm en functie en, op subtiele wijze, aan het tegengaan van de trends van een industrie die steeds meer wordt aangedreven door spetterende, eendimensionale boten. De 380 probeert niet alles voor alle mensen te zijn. De lieflijke lijn, de mooi gevormde overhangen en de laaghangende kofferbak van de 380 hebben een vriendelijkere uitstraling dan het agressievere ...
De charme en aantrekkingskracht van de Ericson 380 komt voort uit een stille toewijding aan vorm en functie en, op subtiele wijze, aan het tegengaan van de trends van een industrie die steeds meer wordt aangedreven door spetterende, eendimensionale boten. De 380 probeert niet alles voor alle mensen te zijn. De lieflijke lijn, de mooi gevormde overhangen en de laaghangende kofferbak van de 380 hebben een vriendelijkere uitstraling dan het agressievere uiterlijk van veel van de hedendaagse verticaal eindigende vrijboordontwerpen. Dit wil niet zeggen dat de 380 geen toekomstgericht ontwerp is. De onderkant van de 380, met afgeronde delen, vinkiel en uitgebalanceerd spaderoer, is modern genoeg. Het interieur is licht met teakhouten afwerkingen en gefineerde schotten die glasvezel- en formica-oppervlakken accentueren. De hemelbekleding is van vinyl met handige ritssluitingen. Het accommodatieplan beschikt over een tweepersoonsbed voorin met twee hangende kluisjes en laden onder het bed. De salonbanken kijken uit op een grote klaptafel die om de mast heen loopt. Het naar achteren gerichte navigatiestation bevindt zich aan stuurboord en gebruikt de bank als zitplaats. De Ericson 380 beweert niet een wereldcruiser te zijn, hoewel er geen twijfel over bestaat dat ze in staat is om de wereld rond te reizen. De 380 beweert niet een krachtige racemachine te zijn, maar de prestaties zijn uitstekend en een goed gevaren 380 zal moeilijk te verslaan zijn. Wat de 380 beweert te zijn, is een goed zeilende, goed geproportioneerde, goed geconstrueerde boot, die zich thuis voelt in de meeste zeilomgevingen. En dit is geen loze bewering. Inbegrepen faciliteiten en uitrusting: Volledig ingerichte kombuis 1 badkamer Optionele extra's en extra kosten: Kosten voor zelfcatering: USD 220 (voor bevrachters die hun eigen catering regelen. Deze kosten dekken het laden, lossen, het opbergen van drankjes en proviand, het schoonmaken en wassen .) Speciaal charterverzoek of verlengd nachtverblijf: afzonderlijk vermeld Immigratiegoedkeuring: USD 330 (voor Koh Lipe-reis) Duikuitrusting: afzonderlijk vermeld op verzoek
The charm and appeal of the Ericson 380 emanates from a quiet commitment to form and function and, subtly, to bucking the trends of an industry driven more and more by splashy, one-dimensional boats. The 380 does not attempt to be all things to all people. The 380’s sweet sheerline, shapely overhangs and low-slung cabintrunk has a friendlier look over the more aggressive appearance of many of today’s vertically ended free-board designs. This is ...
The charm and appeal of the Ericson 380 emanates from a quiet commitment to form and function and, subtly, to bucking the trends of an industry driven more and more by splashy, one-dimensional boats. The 380 does not attempt to be all things to all people. The 380’s sweet sheerline, shapely overhangs and low-slung cabintrunk has a friendlier look over the more aggressive appearance of many of today’s vertically ended free-board designs. This is not to suggest that the 380 is not a forward-looking design. The 380’s underbody, with rounded sections, fin keel and balanced spade rudder, is modern enough. The interior is bright with teak trim and veneered bulkheads accenting fiberglass and Formica surfaces. The headliner is vinyl with convenient access zippers. The accommodation plan features a double berth forward with two hanging lockers and drawers below the bunk. The saloon settees face a large, drop-leaf table that wraps around the mast. The aft-facing nav station is to starboard and uses the settee for a seat. The Ericson 380 doesn’t claim to be a world cruiser, although there is no doubt that she is capable of cruising the world. The 380 doesn’t claim to be a high-performance racing machine, but performance is excellent and a well-sailed 380 will be hard to beat. What the 380 does claim to be is a sweet-sailing, well-proportioned, well-constructed boat, at home in most sailing environments. And this is no idle claim. Included Facilities & Equipment: Fully Fitted Galley 1 bathroom Optional Add-Ons & Additional Charges: Self-Catering Charge: USD 220 (for charterers who arrange their own catering. This charge covers loading, unloading, stashing drinks & provisions, cleaning, and washing.) Special Charter Request or Extended Night Stay: Quoted separately Immigration Clearance: USD 330 (for Koh Lipe trip) Diving Equipment: Quoted separately upon request