Sessa Marine C3X 37piedi - 2023

Voorgesteld door Tommaso - Reactie binnen een uur

Sessa Marine C3X 37piedi - 2023


Voorgesteld door Tommaso - Reactie binnen een uur

5 pers.
700 pk
11,3 meter
2023
Met schipper

Over Sessa Marine C3X Sperimenti

Automatisch vertaalde tekst

Exclusief bij de prijs inbegrepen: - Schipper - Brandstof - Kombuis - Gastvrouw (alleen mogelijk met maximaal 4 passagiers) Beschrijving: Het is moeilijk om niet om meteen gefascineerd te zijn door de schoonheid van de nieuwe Sessa C3X. Met dit schip realiseert Sessa Marine ook een zeer interessant project, wat de modulariteit tot een groot sterk punt maakt. Maar liefst drie in feite de modellen die voortkomen uit deze studie die op ...

Exclusief bij de prijs inbegrepen: - Schipper - Brandstof - Kombuis - Gastvrouw (alleen mogelijk met maximaal 4 passagiers) Beschrijving: Het is moeilijk om niet om meteen gefascineerd te zijn door de schoonheid van de nieuwe Sessa C3X. Met dit schip realiseert Sessa Marine ook een zeer interessant project, wat de modulariteit tot een groot sterk punt maakt. Maar liefst drie in feite de modellen die voortkomen uit deze studie die op intelligente wijze een ontwerpbasis bieden in de Open, Hard Top en T-Top versies waarbij de kernwaarden bewoonbaarheid en schoonheid zijn. De topversie van dit nieuwe model is zeker de Hard-Top, en vandaag zullen we hem samen proberen, in een wereldpremière. Als je aan boord van de nieuwe Sessa C3X klimt, valt het je op hoe de werkelijke afmetingen echt overdreven zijn. Met een totale lengte van meer dan elf meter (37ft) en een breedte van ongeveer drieënhalve meter biedt de Sessa C3X ruimte voor een boot die beslist groter is. Je komt de cockpit binnen door een trede te beklimmen het grote achterstevenplatform. Links vinden we meteen een royaal zonnedek dat dankzij een neerklapbare rugleuning tevens de achterbank wordt van de U-vormige dinette met centrale tafel, in contrast met een barkast waar alles in past wat je nodig hebt voor een dagje uit. zee. Op weg naar de boeg, aan de linkerkant, staat een enorme chaise longue die, zeer comfortabel, zeker de meest gewilde plek zal zijn voor de hele bemanning. In overeenstemming daarmee vinden we aan stuurboord een beslist goed georganiseerde commandocockpit, uitgerust met uitstekend 360 graden zicht en in staat om alle benodigde elektronica te bevatten. Dit hele gebied wordt gedomineerd door de grote volledige -schuifdak met balken dat, wanneer het open is, de luchtstroom tijdens de navigatie effectief reguleert en, wanneer het gesloten is, de externe open ruimte beschaduwt. Tenslotte is de boeg toegankelijk via twee symmetrische gangboorden die, nog een positieve noot, zijn veel meer breder dan gemiddeld en maken een zeer veilige doorgang mogelijk naar het enorme zonnedek dat op ons wacht. Maar als we benedendeks gaan, zijn we letterlijk sprakeloos. De ruimte die ons verwelkomt is enorm, het voelt alsof je aan boord van een 40-voeter bent. Aan stuurboord een tweede L-vormige dinette voorzien van een opklapbare middentafel die desgewenst ook als nog een bed. Gevolgd door een keuken uitgerust met wandkasten die, gebruik makend van het boegschot, zich uitstrekt over een aanbouw die eenvoudigweg ondenkbaar is voor boten van deze omvang en die gemakkelijk voldoende voorzieningen kan huisvesten voor cruises op middellange afstand. Aan de linkerkant vinden we de badkamer die, voorzien van een aparte douchecabine, op een slimme manier midscheeps is gepositioneerd, waardoor deze ook de functie van dagtoilet vervult. Om het ongebruikelijke interieur van de nieuwe Sessa C3X compleet te maken, zijn er twee cabines die vanwege hun afmetingen, afwerkingen en uitrusting gemakkelijk als twee meesters kunnen worden geïdentificeerd. De boeg is uitgerust met een verhoogd centraal bed en wordt aan beide zijden bediend door kledingkasten, planken en veel vloeroppervlak. De achterste heeft daarentegen een kingsize bed langs de balk en heeft zelfs een gang met kasten, planken en een bank. Kortom een boot van werkelijk onverwachte afmetingen, waarmee u met uw gezin of met een stel vrienden lange en comfortabele cruises kunt maken. Sea Trial: Testen van de nieuwe Sessa C3X In de machinekamer hebben we twee Volvo DPS-benzine-hekaandrijvingen van 350 pk, die, ik zal nooit moe worden om te zeggen, de beste oplossing zijn voor dit soort boten. Veel lichter (en goedkoper) dan hun diesel-neven, ze zijn ideaal als je niet van plan bent 200/300 uur per jaar te varen. Diesel- of buitenboordmotoren zijn uiteraard ook als optie verkrijgbaar. Comfortabel zittend in de stuurstoel schakel ik de versnelling in en geef gas. Het zicht rondom is werkelijk uitstekend en hij is heel gemakkelijk te manoeuvreren, zelfs in krappe ruimtes. Zodra we de haven verlaten geven we hem een duwtje en de Sessa C3X gaat snel planeren, al bij 12 knopen komt uit het water, maakt het kielzog los en gaat op natuurlijke wijze op pad. Met deze functie kunt u ook een reeks lage kruissnelheden vinden die belangrijk zullen blijken voor navigatie in ruwe zee of, eenvoudiger gezegd, voor zeilen zonder haast terwijl u geniet van het uitzicht. Opmerkelijk zijn de snelheden tussen de 20 en 30 knopen, hier is het verbruik vrij constant, altijd minder dan 4 liter per mijl. Een heel goed resultaat, met als resultaat een romp die over het water glijdt en weinig wrijving ontwikkelt. Maar de Sessa C3X kan veel meer bieden, hij is open en moet, ondanks de rijkdom en grootte van het interieur, dat ook doen kunnen ook sportieve sensaties geven, dus laten we ophouden met verder gedoe en het gaspedaal laten rusten. De boot accelereert zonder zichtbare inspanning tot 35/36 knopen en vervolgens, door de motoren een beetje te trimmen, kan hij versnelt opnieuw, tot bijna 40 knopen snelheid, niet slecht voor een open als deze die we bovendien met volle belading testen. Ik breng de snelheid terug naar ongeveer 20 knopen en dan draai ik resoluut, de boot kantelt en de adrenaline stijgt terwijl de romp zijn werk doet door de Sessa C3X stevig in zijn traject te houden. Ik counter totdat ik dezelfde golven tegenkom als wij die de boot oversteekt zonder te botsen. Dan ga ik weer op een rechte koers, met een snelheid van ongeveer 30 knopen, en ik geniet van het comfort. Deze nieuwe Sessa C3X zeilt echt goed.< br> Alle testnummers Sessa C3X, technische specificaties: Lengte 11,19 m (37ft) Lengte goedkeuring 9,93 m Breedte ft. 3,45 m Max. personencapaciteit 12 Bedden 4 Brandstof 750 l Maximaal vermogen 700 pk CE-categorie B Ontwerp en project Sessa International Veel plezier.

Esclusi dalla tariffa: - Skipper - Carburante - Cambusa - Hostess (possibile solo con un massimo di 4 passeggeri) Descrizione: Difficile non restare subito affascinati dalla bellezza del nuovo Sessa C3X . Con questimbarcazione Sessa Marine realizza inoltre un progetto molto interessante, che fà della sua modularità un grande punto di forza. Ben tre infatti i modelli che nascono da questo studio che, intelligentemente, declina nelle versioni ...

Esclusi dalla tariffa: - Skipper - Carburante - Cambusa - Hostess (possibile solo con un massimo di 4 passeggeri) Descrizione: Difficile non restare subito affascinati dalla bellezza del nuovo Sessa C3X . Con questimbarcazione Sessa Marine realizza inoltre un progetto molto interessante, che fà della sua modularità un grande punto di forza. Ben tre infatti i modelli che nascono da questo studio che, intelligentemente, declina nelle versioni Open, Hard Top e T-Top una base progettuale dove i valori chiave sono abitabilità e bellezza. La versione di punta di questo nuovo modello è certamente la Hard-Top, ed oggi la proveremo insieme, in anteprima mondiale. Salendo a bordo della nuova Sessa C3X non si può fare a meno di notare come le dimensioni reali siano davvero esagerate. Con una lunghezza fuori tutto di più di undici metri (37ft) ed una larghezza di tre metri e mezzo circa, la Sessa C3X offre infatti spazi da imbarcazione di taglia decisamente superiore. Si entra in pozzetto salendo un gradino dalla grande plancia di poppa. A sinistra troviamo subito un prendisole di generose dimensioni che, tramite uno schienale ribaltabile, diventa anche il divano poppiero della dinette a U con tavolo centrale, a cui è contrapposto un mobile bar in grado di contenere tutto ciò che serve per una giornata in mare. Spostandoci verso prua, a sinistra, trova spazio una chaise longue enorme che, comodissima, sarà certamente il posto più conteso da tutto lequipaggio. In sua corrispondenza, a dritta, troviamo un cockpit di comando decisamente ben organizzato, dotato di unottima visibilità a 360 gradi ed in grado di contenere tutta lelettronica che serve. Tutta questarea è sovrastata dal grande tetto scorrevole a tutto baglio che, da aperto regola efficacemente gli afflussi daria in navigazione e, da chiuso, ombreggia lopen space esterno. Si accede infine a prua tramite due passavanti simmetrici che, altra nota positiva, sono ben più larghi della media e consentono un passaggio molto sicuro verso lenorme prendisole che ci aspetta. Ma è scendendo sottocoperta che, letteralmente, rimaniamo a bocca aperta. Lo spazio che ci accoglie è enorme, sembra di essere a bordo di un 40 piedi. A dritta una seconda dinette a L dotata di tavolo centrale abbattibile che, volendo, può anche diventare un altro posto letto. A seguire una cucina dotata di pensili che, sfruttando la paratia di prua, si sviluppa su un estensione semplicemente impensabile per barche di questa dimensione, in grado di ospitare facilmente le provviste sufficienti a crociere di medio raggio. Sulla sinistra troviamo il locale bagno che, dotato di box doccia separato, è posizionato intelligentemente a centro barca, riuscendo cosi ad assolvere anche alla funzione di day toilet. A completare gli interni fuori dal comune del nuovo Sessa C3X ci sono due cabine che, per dimensioni, finiture e dotazioni, possono tranquillamente essere identificate come due master. Quella di prua è dotata di letto centrale rialzato ed è servita ai due lati da armadi, mensole e spazio di calpestio in abbondanza. Quella di poppa invece vede il letto king size posizionato per baglio ed ha addirittura un disimpegno dotato di armadi, mensole e divanetto. Insomma una barca dalle dimensioni davvero insospettabili, con cui concedersi lunghe e comode crociere, in famiglia o con una coppia di amici. Prova In Mare: La prova della nuova Sessa C3X In sala macchine abbiamo due entrofuoribordo Volvo DPS da 350 cavalli a benzina che, non mi stancherò mai di dirlo, sono la soluzione migliore per questo tipo di imbarcazioni. Molto più leggeri (ed economici) dei loro cugini diesel sono lideale se non avete intenzione di fare 200/300 ore lanno di navigazione. In opzione sono ovviamente disponibli anche le versioni diesel o fuoribordo. Seduto comodamente nella poltrona di comando, innesto la marcia e do gas. La visibilità tutto intorno è davvero ottima ed è molto facile manovrare, anche in spazi ristretti. Usciti dal porto diamo gas e la Sessa C3X entra in planata rapidamente, già a 12 nodi esce dallacqua, stacca la scia e si distende naturalmente. Questa caratteristica consente inoltre di trovare una serie di basse velocità di crociera che si riveleranno importanti per le navigazioni con mare formato o, più semplicemente, per navigare senza fretta gustandosi i panorami. Degne di nota le andature comprse tra i 20 e i 30 nodi, qui il consumo è abbastanza costante, sempre inferiore ai 4 litri al miglio. Davvero un buon risultato, sitomo di una carena che scivola sullacqua sviluppando poco attrito. Ma la Sessa C3X può dare molto di più, è un open e, nonostante la ricchezza e la dimensione degli interni, deve essere in grado di regalare anche sensazioni sportive per cui, bando agli indugi e diamo fondo alle manette. La barca accelera senza sforzo apparente fino a 35/36 nodi e poi, trimmando un po i motori, accelera ancora, fino a sfiorare i 40 nodi di velocità, non male per un open come questo che, peraltro, stiamo provando a pieno carico. Riduco la velocità fino a 20 nodi circa e poi viro con decisione, la barca sinclina e ladrenalina sale mentre la carena fa il suo lavoro tenendo saldamente la Sessa C3X nella sua traiettoria. Controviro fino ad incontrare le nostre stesse onde che la barca attraversa senza impattare. Poi mi rimetto in rotta rettilinea, a circa 30 nodi e mi godo il comfort. Naviga davvero bene questa nuova Sessa C3X. Tutti i numeri della prova Sessa C3X, specifiche tecniche: Lunghezza f.t 11,19 m (37ft) Lunghezza omologazione 9,93 m Larghezza f.t. 3,45 m Portata persone max 12 Posti letto 4 Carburante 750 l Potenza massima 700 hp Categoria CE B Design & Project Sessa International Buon divertimento.


Details

Huurvoorwaarden

Soort verhuur
Met schipper
In- en uitchecktijden:
10:00 / 18:00
Borg
(Beheerd door SamBoat)
Annuleringsvoorwaarden
Zen
Brandstof
Niet inbegrepen

Boot

Type boot
Motorboot (Mini jacht (<18m))
Model
Sessa Marine - C3X 37piedi
Bouwjaar
2023
Toegestane capaciteit
5
Aantal cabines
2
Aantal slaapplaatsen
5
Aantal toiletten
1
Lengte (m)
11,3
Breedte (m)
3,5
Diepgang (m)
1
Totaal vermogen
700hp (2 motoren) - 4-takt
Brandstofcapaciteit
750 L
Vers water tank
285 L
Huisdieren toegestaan aan boord
Nee
Lokatie
Haven
Uitrusting
Kustvaart
Andere mogelijke momenten voor vertrek
Lido degli Estensi
Lido degli Estensi

Geschiktheid

Dagexcursies

Uitrusting

Comfort

Bimini
Tafel
Beddengoed
Zonnedek
Buitendouche
Gratis parkeren
A/C
Converteerbaar vierkant
Achterste bereik
Verwarming
Outdoor cushions
Towels
MP3 player
Bluetooth connection
Teak cockpit
Teak deck
Outdoor fridge

Energie

220V stopcontact
USB aansluiting
Generator

Keuken

Koelkast
Gootsteen
Barbecue
Plancha
Oven
Koffiezetapparaat
Magnetron

Recreatie

Zwemtrap
Tubing
Vismateriaal
Snorkelmateriaal
TV
Buitenluidsprekers
Hengelhouder
Fish finder

Navigatie

GPS
Diepte meter
Electrische ankerlier
Boegschroef
VHF
Snelheidsmeter
Compass

Sanitair

WC (1)
Douche
Warm water
Zoet water (285 L)
Badkamer (2)
Black water tank
Grey water tank

Opties

Supplément skipper
Verplicht
/ dag

Waar is de boot ?

Nauwkeurige locatie:

Over de eigenaar, Tommaso
Tommaso
Lid sinds 2023
Antwoordpercentage: 100 %
Reactiesnelheid: binnen een uur
Gesproken talen: Italiaans
Telefoonnummer

gecontroleerd

E-mailadres

gecontroleerd

Vanaf
/ dag
✓ Gratis annuleren