Ontworpen door Alfeo Scattolin met de bedoeling om een echte race "ocean racer" te creëren met cruise interieur, zonder in te leveren op prestaties. De volumes zijn verdeeld over een aanzienlijk drijfvermogen (12 m) dat, in combinatie met een goede breedte, veel elasticiteit in de verdeling van de lasten mogelijk maakt. Deze eigenschap, die vaak over het hoofd wordt gezien, is fundamenteel voor een boot die is ontworpen voor verschillende behoeften, ...
Ontworpen door Alfeo Scattolin met de bedoeling om een echte race "ocean racer" te creëren met cruise interieur, zonder in te leveren op prestaties. De volumes zijn verdeeld over een aanzienlijk drijfvermogen (12 m) dat, in combinatie met een goede breedte, veel elasticiteit in de verdeling van de lasten mogelijk maakt. Deze eigenschap, die vaak over het hoofd wordt gezien, is fundamenteel voor een boot die is ontworpen voor verschillende behoeften, van regatta tot langeafstandscruises. Deze boot heeft bewezen bijzonder betrouwbaar te zijn bij sterke windomstandigheden. De waterverplaatsing is 10 ton met een ballast van 4 ton. Degenen die de vintage smaak van het massief houten interieur waarderen in vergelijking met de typische plastic charterboot, zullen tevreden zijn. Zeilen is een genot om te zeilen, het is snel en stabiel, de zee wordt nauwelijks beïnvloed dankzij de krachtige kiel (vissen 2,7 m). Het teakhouten dek zorgt voor een goede afdichting in alle omstandigheden. De indeling van de kamers is als volgt: voorin een grote hut met 4 zitplaatsen op twee niveaus, achterin zijn er twee badkamers, een tweepersoonshut links en een enkele hut aan stuurboord, een grote dinette met keuken uitgerust met 3 spoelbakken, fornuizen en oven, koelkast, kaartentafel, achterin links een grote tweepersoonshut, aan stuurboord de ruimte voor de schipper. Herinrichting 2018.
Progettatta da Alfeo Scattolin con l'intento di realizzare un vero e proprio "ocean racer" di razza con interni da crociera, senza nulla sacrificare alle prestazioni. I volumi sono indicati su un notevole galleggiamento (m.12) il che, associato ad una buona dose, consenso molte elasticità nella distribuzione dei carichi. Questa caratteristica, spesso trascurata, è invece fondamentale per una barca pensata per diverse esigenze, dalla regata alla crociera ...
Progettatta da Alfeo Scattolin con l'intento di realizzare un vero e proprio "ocean racer" di razza con interni da crociera, senza nulla sacrificare alle prestazioni. I volumi sono indicati su un notevole galleggiamento (m.12) il che, associato ad una buona dose, consenso molte elasticità nella distribuzione dei carichi. Questa caratteristica, spesso trascurata, è invece fondamentale per una barca pensata per diverse esigenze, dalla regata alla crociera a lungo raggio. Questa barca si è dimostrata particolarmente affidabile in condizioni di vento forte. Si è slogato con 10 colpi con una zavorra di 4 tonnellate. Chi apprezza il sapore vintage degli interni in massello rispetto ai plasticoni tipici delle barche da sarà soddisfatto. In questa zona è possibile trovare una barca, una scuderia, una cavalla, mare alla chiglia poderosa (pesca 2,7m). La coperta in teak ha assiduato una buona tenuta in ogni condizione. Una grande cabina con quattro posti a due piani, una camera matrimoniale e una camera doppia e forno, frigo, tavolo da carteggio, un poppa sulla sinistra ampia cabina matrimoniale, sulla dritta stanza per lo skipper. Refitting 2018. Nella quota è compresa la sottoscrizione all'Associazione Sportiva Dilettantistica che ha come scopo la diffusione dello sport e della vita in barca a vela. Associati AICS, compresa assicurazione individuale.