De V-romp van de PARDO 43 heeft een deadrisehoek van 16° bij de spiegel en meer dan 50° bij de boeg. Dit zorgt voor meer stabiliteit en gladheid in alle zeeomstandigheden, evenals voor eenvoudige manoeuvreerbaarheid en sneller planeren. Daarnaast heeft de PARDO 43 twee sterke punten. Ten eerste de romp met vinylesterhars, die samen met de kiel een unieke monolithische vorm creëert. Ten tweede de zijkant en het dek, die zijn gemaakt van PVC-sandwich ...
De V-romp van de PARDO 43 heeft een deadrisehoek van 16° bij de spiegel en meer dan 50° bij de boeg. Dit zorgt voor meer stabiliteit en gladheid in alle zeeomstandigheden, evenals voor eenvoudige manoeuvreerbaarheid en sneller planeren. Daarnaast heeft de PARDO 43 twee sterke punten. Ten eerste de romp met vinylesterhars, die samen met de kiel een unieke monolithische vorm creëert. Ten tweede de zijkant en het dek, die zijn gemaakt van PVC-sandwich met hoge dichtheid. Dit zorgt voor optimale structurele stijfheid en uitstekende thermische en akoestische isolatie. Het walk around-ontwerp is een van de belangrijkste voordelen van het dek: het garandeert extra ruimte en vergemakkelijkt veilige toegang tot het zonnedek op de boeg. Net als bij zeer grote jachten kan een optioneel langer achterste platform worden gebruikt om aan of van boord te stappen, te zwemmen, buiten te douchen of als extra entertainmentruimte, uitgerust met matrassen, poefs of ligstoelen.
De boot wordt aangedreven door een krachtig paar Volvo Penta IPS 600-systemen met een joystick voor eenvoudige bediening.
De boot is volledig uitgerust (onder andere): Volvo Dynamic Positioning System, hydraulisch platform, elektrische bimini, tendergarage, twee airconditionings met verwarmings- en koelopties, 8kW-generator, gyroscoopstabilisator …
The PARDO 43’s V-hull has a 16° deadrise angle at the transom and more than 50° at the bow. This ensures greater stability and smoothness in all sea conditions as well as easy maneuverability and faster planing. In addition, the PARDO 43 has two strong points. First, the vinylester resin infused hull, creating a unique monolithic form together with the keel. Second, the side and the deck, that are made in high-density PVC sandwich. This ensures optimum ...
The PARDO 43’s V-hull has a 16° deadrise angle at the transom and more than 50° at the bow. This ensures greater stability and smoothness in all sea conditions as well as easy maneuverability and faster planing. In addition, the PARDO 43 has two strong points. First, the vinylester resin infused hull, creating a unique monolithic form together with the keel. Second, the side and the deck, that are made in high-density PVC sandwich. This ensures optimum structural rigidity and excellent thermal and acoustic insulation. The walk around design is one of the main advantages of the deck: it guarantees extra space and facilitates safe access to the bow sundeck. As in very large yachts, an optional longer stern platform can be used to step on or off board, take a swim, a shower outside or as an extra entertainment area equipped with mattresses, poufs or chaise longues.
The boat is powered by a powerful pair of Volvo Penta IPS 600 systems with a joystick for easy operation.
The boat has full equipment (among other things): Volvo Dynamic Positioning System, hydraulic platform, electric bimini, tender garage, two air conditions with heating and cooling options, 8kW generator, gyroscope stabilizer …