De V-romp van de PARDO 43 heeft een deadrise-hoek van 16° aan de spiegel en meer dan 50° aan de boeg. Dit zorgt voor meer stabiliteit en soepelheid in alle zeecondities, evenals gemakkelijke manoeuvreerbaarheid en sneller planeren. Daarnaast heeft de PARDO 43 twee sterke punten. Ten eerste de met vinylesterhars doordrenkte romp, waardoor samen met de kiel een unieke monolithische vorm ontstaat. Ten tweede, de zijkant en het dek, die zijn gemaakt van ...
De V-romp van de PARDO 43 heeft een deadrise-hoek van 16° aan de spiegel en meer dan 50° aan de boeg. Dit zorgt voor meer stabiliteit en soepelheid in alle zeecondities, evenals gemakkelijke manoeuvreerbaarheid en sneller planeren. Daarnaast heeft de PARDO 43 twee sterke punten. Ten eerste de met vinylesterhars doordrenkte romp, waardoor samen met de kiel een unieke monolithische vorm ontstaat. Ten tweede, de zijkant en het dek, die zijn gemaakt van PVC-sandwich met hoge dichtheid. Dit zorgt voor een optimale structurele stijfheid en een uitstekende thermische en akoestische isolatie. Het rondloopontwerp is een van de belangrijkste voordelen van het dek: het garandeert extra ruimte en vergemakkelijkt een veilige toegang tot het boegzonnedek. Net als bij zeer grote jachten kan een optioneel langer achterstevenplatform worden gebruikt om aan of van boord te stappen, te zwemmen, buiten te douchen of als extra entertainmentruimte uitgerust met matrassen, poefs of chaise longues. De boot wordt aangedreven door een paar krachtige Volvo Penta IPS 600-systemen met een joystick voor eenvoudige bediening. De boot heeft een volledige uitrusting (onder andere): Volvo Dynamic Positioning System, hydraulisch platform, elektrische bimini, tender garage, twee luchtcondities met verwarmings- en koelopties, 8kW generator, gyroscoopstabilisator …
The PARDO 43’s V-hull has a 16° deadrise angle at the transom and more than 50° at the bow. This ensures greater stability and smoothness in all sea conditions as well as easy maneuverability and faster planing. In addition, the PARDO 43 has two strong points. First, the vinylester resin infused hull, creating a unique monolithic form together with the keel. Second, the side and the deck, that are made in high-density PVC sandwich. This ensures optimum ...
The PARDO 43’s V-hull has a 16° deadrise angle at the transom and more than 50° at the bow. This ensures greater stability and smoothness in all sea conditions as well as easy maneuverability and faster planing. In addition, the PARDO 43 has two strong points. First, the vinylester resin infused hull, creating a unique monolithic form together with the keel. Second, the side and the deck, that are made in high-density PVC sandwich. This ensures optimum structural rigidity and excellent thermal and acoustic insulation. The walk around design is one of the main advantages of the deck: it guarantees extra space and facilitates safe access to the bow sundeck. As in very large yachts, an optional longer stern platform can be used to step on or off board, take a swim, a shower outside or as an extra entertainment area equipped with mattresses, poufs or chaise longues. The boat is powered by a powerful pair of Volvo Penta IPS 600 systems with a joystick for easy operation. The boat has full equipment (among other things): Volvo Dynamic Positioning System, hydraulic platform, electric bimini, tender garage, two air conditions with heating and cooling options, 8kW generator, gyroscope stabilizer …