In 1971 werd Swan 55 casco nr. 13, ontworpen door S&S, gebouwd voor de eerste Duitse eigenaar. Ze voer onder de naam "JAN POTT", racete enkele jaren en werd verkocht aan de Akademischer Segel Verein (ASV) Berlin. De ASV heeft haar omgedoopt tot Walrus III, na hun oude Walross II. In ASV verdiende de boot het grootste deel van haar glorieuze verhaal. Ze bevoer alle wateren op planeet aarde. Er werd meer dan 220.000 NM geregistreerd en het hoogtepunt ...
In 1971 werd Swan 55 casco nr. 13, ontworpen door S&S, gebouwd voor de eerste Duitse eigenaar. Ze voer onder de naam "JAN POTT", racete enkele jaren en werd verkocht aan de Akademischer Segel Verein (ASV) Berlin. De ASV heeft haar omgedoopt tot Walrus III, na hun oude Walross II. In ASV verdiende de boot het grootste deel van haar glorieuze verhaal. Ze bevoer alle wateren op planeet aarde. Er werd meer dan 220.000 NM geregistreerd en het hoogtepunt van haar leven was zonder twijfel de deelname aan de tweede editie van Whitbread Round the World Race in 1981/82. Ze schakelde opnieuw over naar een andere S&S Swan-liefhebber, - onder haar nieuwe eigenaar had ze refit, klaar voor de Oostzee.
In 1971 Swan 55 hull no. 13 designed by S&S was build for the first german owner. She sailed under the name "JAN POTT", raced for several years and sold to the Akademischer Segel Verein (ASV) Berlin. The ASV babtised her into Walross III following their old Walross II. In ASV the boat earned most of her glorious story. She sailed all waters on planet earth. It logged more than 220.000 NM and the highlight of her life was definately the participation ...
In 1971 Swan 55 hull no. 13 designed by S&S was build for the first german owner. She sailed under the name "JAN POTT", raced for several years and sold to the Akademischer Segel Verein (ASV) Berlin. The ASV babtised her into Walross III following their old Walross II. In ASV the boat earned most of her glorious story. She sailed all waters on planet earth. It logged more than 220.000 NM and the highlight of her life was definately the participation in the second edition of Whitbread round the World Race in 1981/82. Again she changed to another S&S Swan lovers, - under her new owner she had refit, ready for the Baltic Sea.