EERSTE 21.7: Gemak, veiligheid en prestaties! Te huur vanuit de haven van Golfe-Juan. Deze goed uitgeruste zeilboot zal u tevreden stellen als u van plan bent de sector van de Lérins-eilanden voor een dag te verkennen (max. 6 personen, maar comfort voor 4) of voor meerdere dagen (max. 4 personen, maar comfort voor twee). Dit model is het laatste in de onzinkbare lijn. De grote hefkiel maakt hem zeer efficiënt in de navigatie en maakt vrijere benaderingen ...
EERSTE 21.7: Gemak, veiligheid en prestaties! Te huur vanuit de haven van Golfe-Juan. Deze goed uitgeruste zeilboot zal u tevreden stellen als u van plan bent de sector van de Lérins-eilanden voor een dag te verkennen (max. 6 personen, maar comfort voor 4) of voor meerdere dagen (max. 4 personen, maar comfort voor twee). Dit model is het laatste in de onzinkbare lijn. De grote hefkiel maakt hem zeer efficiënt in de navigatie en maakt vrijere benaderingen mogelijk. Snel bij weinig wind, veilig als het waait, en dat allemaal met gemak. . Uitgerust met een recente 6pk Tohatsu. Het geheel ziet er erg goed uit, ik zorg er persoonlijk voor en gebruik het het hele jaar door met familie en vrienden. Dat is jouw keuze ! Wat de professionals erover zeggen en waarom ik ervoor heb gekozen: "De First 210 is een van de populairste zeilboten in Frankrijk. Deze kleine boot, aangeboden door Chantier Bénéteau, is ongetwijfeld degene met de langste levensduur. Een boot die ten onder zal gaan in de geschiedenis van de scheepvaart Er zijn zeilboten die hele generaties en zelfs meerdere generaties watersporters markeren. Iedereen kent bijvoorbeeld de Muscadet of de Corsaire. Deze ontwerpen van Harlé en Herbulot zijn continenten om te leven dankzij de liefhebbers De Bénéteau-scheepswerf is er één van. Deze boot, die tot op de dag van vandaag nog steeds in aanbouw is, werd in 1992 opgenomen in de catalogus van de Vendée-scheepswerf. Hij heette op verschillende tijdstippen First 210, First 211, First 21.7, First 21.7 S en First 20. zijn carrière Hoewel elke versie enkele kleine verbeteringen en aanpassingen heeft ondergaan, is de geest altijd hetzelfde gebleven, net als de romp, het dekplan en het plezier dat het biedt. Geschiedenis van de First 210 De First 210 Spirit, zijn voornaam, was geboren in 1992. Destijds riep de Vendée-scheepswerf Bénéteau de Finot-groep op om zijn assortiment First-zeilboten te heroverwegen. De werf wil terugkeren naar de fundamenten van het zeilen. Bénéteau wil een assortiment zeilboten aanbieden die zijn ontworpen voor het plezier van zeilen, eenvoudige, zeewaardige, snelle en verfijnde zeilboten. Boten voor het hele gezin, maar ook voor lakeneters. De Finot-groep zal verantwoordelijk zijn voor het ontwerp van de First 260, de First 300 Spirit en dus de First 210 Spirit. Het resultaat zal de ambities waarmaken. We zijn geneigd te zeggen dat een zeilboot de beste van zijn generatie is. Hier moeten we erkennen dat “de First 210 de beste van de generaties is. » Bénéteau en Finot zijn er inderdaad in geslaagd een zeilboot aan te bieden die veilig, maritiem, gemakkelijk te varen en te onderhouden is. En 30 jaar na de release staat de First 210 nog steeds in de catalogus van de scheepswerf. Hij doet nog steeds mee en is geen meter ouder geworden. Deze kleine zeilboot is al een legende geworden naast de Muscadet, Corsaire en andere Folkboats. Van de First 210 Spirit naar de First 20 In bijna 30 jaar heeft de First 210 verschillende evoluties en naamsveranderingen ondergaan. In ieder geval zullen het romp- en dekplan nooit veranderen en identiek blijven, ongeacht de versie. Tegelijkertijd zal de constructie altijd hetzelfde zijn. De romp is gemaakt van polyester versterkt met glasvezel. Het is gestructureerd door een algemene tegenvorm die langs- en dwarsribben creëert. Merk op dat de eerste versie was opgevuld met schuim om de boot onzinkbaar te maken. Principe werd vervolgens verlaten om ruimte te besparen voor opslag. De First 211 zal worden uitgerust met een ankerbak, die afwezig is op de First 210. De eerste opmerkelijke veranderingen zullen verschijnen met de First 21.7. Deze zal iets formeler zijn en de afwerkingen zullen van binnen uitgebreider zijn. Van buitenaf is alleen de ronde patrijspoort, die zijn kant overlaat aan een lange patrijspoort, het verschil tussen de twee versies. In 2018 zal Bénéteau meer opvallende aanpassingen aanbieden met de First 20. Deze nieuwe versie zal worden uitgerust met een nieuwe tuigage, zonder achterstag en een lug grootzeil. De maritieme kwaliteiten van de First 210 first_210_spiPhoto: Bénéteau De First 210 is een van de beste kleine zeilboten, alle generaties samen. Hij is tot alles in staat. De eerste versies werden zelfs in B goedgekeurd, omdat ze onzinkbaar waren. De boot is geschikt voor alle watersportersprofielen. Het is spannend voor wie graag tussen 3 boeien door racet en tegelijkertijd een ideale boot is om met het gezin te varen op een boot die gemakkelijk te manoeuvreren en veilig is. De boot is inderdaad snel onder alle omstandigheden, bij licht weer en bij een briesje. Ook deze laatste voorwaarden waardeert hij. Dankzij een goed ontworpen ballastprofiel ligt de boot stabiel en stijf op het doek. De hefkiel zorgt voor een hoge ballastverhouding en een laag zwaartepunt." bron: Ronan de Mers et Bateaux
FIRST 21.7 : Facilité, sécurité et performance ! En location au départ du port de Golfe-Juan. Bien équipé ce voilier saura vous satisfaire si vous comptez explorer le secteur des Iles de Lérins à la journée (max 6 pers mais confort à 4) ou pour plusieurs jours (max 4 pers mais confort à deux). Ce modèle est le dernier de la ligne des insubmersibles. Sa grande quille relevable le rend très efficace en navigation, et permet des approches plus libres. ...
FIRST 21.7 : Facilité, sécurité et performance ! En location au départ du port de Golfe-Juan. Bien équipé ce voilier saura vous satisfaire si vous comptez explorer le secteur des Iles de Lérins à la journée (max 6 pers mais confort à 4) ou pour plusieurs jours (max 4 pers mais confort à deux). Ce modèle est le dernier de la ligne des insubmersibles. Sa grande quille relevable le rend très efficace en navigation, et permet des approches plus libres. Rapide dans le petit vent, sécuritaire quand ça souffle, le tout avec facilité. . Equipé d'un 6cv Tohatsu récent. L'ensemble présente très bien, je m'en occupe personnellement et je l'utilise à l'année en famille et entre copains. A vous de jouer ! Ce qu'en disent les pros et ce pourquoi je l'ai choisi : "Le First 210 est un des voiliers les plus populaires en France. Ce petit bateau, proposé par le Chantier Bénéteau est sans doute celui qui a la plus longue longévité. Un bateau qui restera dans l’histoire de la plaisance. Il y a des voiliers qui marquent des générations entières et même plusieurs générations de plaisanciers. Tout le monde connaît le Muscadet ou le Corsaire par exemple. Ces plans Harlé et Herbulot, sont des légendes et continent de vivre grâce à des passionnés. Le First 210 du chantier Bénéteau est de ceux là. Ce bateau, toujours en construction à ce jour, est arrivé au catalogue du chantier vendéen en 1992. Il a porté le nom de First 210, First 211, First 21.7, First 21.7 S et First 20, à différents moments de sa carrière. Si chaque version a connu quelques petites améliorations et modifications, l’esprit est toujours resté le même, tout comme la carène, le plan de pont et le plaisir qu’il procure. Histoire du First 210 Le First 210 Spirit, son premier nom, est né en 1992. A cette époque, le chantier vendéen Bénéteau fait appel au groupe Finot pour repenser sa gamme de voiliers First. Le chantier souhaite revenir aux fondamentaux de la voile. Bénéteau veut proposer une gamme de voiliers pensés pour le plaisir de la voile, des voiliers simples, marins, rapides et épurés. Des bateaux pour la famille comme pour les mangeurs d’écoutes. Le groupe Finot sera à la manœuvre pour dessiner le First 260, le First 300 Spirit et donc le First 210 Spirit. Le résultat sera à la hauteur des ambitions. On a tendance à dire d’un voilier qu’il est le meilleur de sa génération. Ici, force est de reconnaitre que « le First 210 est le meilleur d’entre les générations. » En effet, Bénéteau et Finot ont réussi à proposer un voilier sûr, mari, facile à naviguer et à entretenir. Et 30 ans après sa sortie, le First 210 est toujours au catalogue du chantier. Il est toujours dans le coup et n’a pas pris une ride. Ce petit voilier est déjà rentré dans la légende aux côtés des Muscadet, Corsaire et autres Folkboat. Du First 210 Spirit au First 20 En près de 30 ans, le First 210 a connu quelques évolutions et des changements de nom. Dans tous les cas, la carène et le plan de pont ne changeront jamais et resteront identiques, quelque soit la version. Dans le même temps, la construction, elle, sera toujours la même. La coque est en polyester renforcé de fibre de verre .Elle est structurée par un contre-moule général qui crée des nervures longitudinales et transversales. A noter que la première version a été rembourrée de mousses pour rendre le bateau insubmersible. Principe abandonné par la suite pour gagner de la place au profit des rangements. Le First 211 se verra doté d’une baille à mouillage, absente sur le First 210. Les premiers changements notables apparaitront avec le First 21.7. Celui-ci se voudra un peu plus habillé et les finitions seront plus travaillées à l’intérieur. De l’extérieur, seul le hublot rond qui laisse sa lace à un hublot en longueur montre la différence entre les deux versions. En 2018, Bénéteau proposera des modifications plus notables avec le First 20. Cette nouvelle version se verra dotée d’un nouveau gréement, sans pataras et d’une grand voile à corne. Les qualités marines du First 210 first_210_spiPhoto: Bénéteau Le First 210 est un des meilleurs petits voiliers, toutes générations confondues. Il est capable de tout. Les premières versions étaient même homologuées en B, puisque insubmersibles. Le bateau convient à tous les profils de plaisanciers. Il est passionnant pour qui aime régater entre 3 bouées tout étant un bateau idéal pour naviguer en famille sur un bateau simple à manœuvrer et sécurisant. En effet, le bateau est rapide dans toutes les conditions, par petit temps comme dans la brise. Il apprécie d’ailleurs ces dernières conditions. Le bateau est stable et raide à la toile grâce à un profil de lest bien imaginé. La quille relevable permet d’avoir un rapport de lest important et un centre de gravité bas." source : Ronan de Mers et Bateaux
Ongemodereerde reviews - Gesorteerd van nieuwste naar oudste
gecontroleerd
gecontroleerd
Foto's van vorige huurders