Grootste model van het beroemde assortiment. Jeanneau biedt de open versie van 8.5. Het neemt opnieuw het sportieve en vissende silhouet van de 7.5 CC, terwijl het profiteert van de romp van de 8.5 WA, ontworpen voor twee buitenboordmotoren. We hebben hem getest in een enkele motor, met een maximaal vermogen van 350 pk. Zo gemotoriseerd bereikt de 8.5 CC 42 knopen op de piek, een prestatie vergelijkbaar met de WA-versie met hetzelfde vermogen. De ...
Grootste model van het beroemde assortiment. Jeanneau biedt de open versie van 8.5. Het neemt opnieuw het sportieve en vissende silhouet van de 7.5 CC, terwijl het profiteert van de romp van de 8.5 WA, ontworpen voor twee buitenboordmotoren. We hebben hem getest in een enkele motor, met een maximaal vermogen van 350 pk. Zo gemotoriseerd bereikt de 8.5 CC 42 knopen op de piek, een prestatie vergelijkbaar met de WA-versie met hetzelfde vermogen. De boot is zeer responsief omdat het minder dan 12 seconden duurt om 35 knopen te bereiken. De romp buigt goed door en draait vrij kort. In bochten vertoont het een zeer redelijke hellingshoek. Hoog op het water is hij bij een enkele motor toch windgevoelig, wat kan resulteren in een lichte neiging tot stilvallen, een fenomeen dat bij de tweemotorige uitvoering verdwijnt. Verkrijgbaar in dubbele motor Twee woonruimtes aan boord ... De 8.5 CC biedt twee leefruimtes die aan weerszijden van de imposante stuurconsole zijn georganiseerd. De eerste, aan de voorkant, biedt een deksalon die bestaat uit twee V-vormige banken en een dubbele stoel die tegen de voorkant van de console leunt. Deze ruimte staat vol met kisten die helaas moeilijk toegankelijk zijn als de bekleding op zijn plaats zit. Hij verandert snel (dankzij een licht en ruimtebesparend opvouwbaar paneel) in een ligbed van 2,30 bij 2,04 meter. Ook aan de achterzijde toont de cockpit royale afmetingen. De grote achterbank en de twee andere zijstoelen, die in de coamings kunnen worden weggeklapt, laten maar liefst zes personen plaats rond een tafel, te klein naar onze smaak. Op de rugleuning van de pilotenstoel - een scheve paal die plaats biedt aan drie personen - bevindt zich een keukenblok met standaard een spoelbak en optioneel een koelkast en een gasfornuis. De piloot, geplaatst in het midden, geniet van een goede staande rijhouding, de billen rustend op de leunpaal, terwijl hij profiteert van een voetensteun. Het stuur zal op toekomstige modellen verstelbaar zijn. Wat betreft de hoge verticale voorruit, deze beschermt de piloot en de twee passagiers die hem omringen correct. Deze laatste hebben ook goed geplaatste leuningen. Tot slot biedt een schuifdeur een brede toegang tot de kajuit. Het feit dat de 8.5 CC open is, belet niet dat deze voldoende ruimte heeft om als optie - Gewenste afwerking - twee slaapplaatsen van 1,97 meter lang en 0,63 meter breed te kunnen ontvangen. Bovendien profiteert de console van een bevredigende hoogte onder balken, aangezien deze 1,90 meter bereikt. Chemische toiletten verborgen in een kluis zijn standaard, maar scheepstoiletten met een zwartwatertank zijn verkrijgbaar met het uitrustingsniveau Première. De Cap Camarat 8.5 CC heeft alles open met zijn vriendelijke en geruststellende dekindeling, talrijke zitplaatsen en zijn grote ligweide op de boeg. Maar de mogelijkheid om met z'n tweeën in een console te schuilen voor een dutje of voor een minicruise langs de kust is zeker een pluspunt. Goed gedaan !
Plus grand modèle de la célèbre gamme . Jeanneau propose la version open du 8.5. Il reprend la silhouette sportive et typée fishing du 7.5 CC tout en bénéficiant de la carène du 8.5 WA, conçue pour deux moteurs hors-bord. Nous l’avons testé en monomoteur, avec sa puissance maximale de 350 chevaux. Ainsi motorisé, le 8.5 CC atteint 42 nœuds en pointe, une performance similaire à la version WA avec la même puissance. Le bateau fait preuve d’une belle ...
Plus grand modèle de la célèbre gamme . Jeanneau propose la version open du 8.5. Il reprend la silhouette sportive et typée fishing du 7.5 CC tout en bénéficiant de la carène du 8.5 WA, conçue pour deux moteurs hors-bord. Nous l’avons testé en monomoteur, avec sa puissance maximale de 350 chevaux. Ainsi motorisé, le 8.5 CC atteint 42 nœuds en pointe, une performance similaire à la version WA avec la même puissance. Le bateau fait preuve d’une belle réactivité puisqu’il met moins de 12 secondes pour atteindre les 35 nœuds. La carène défléchit bien et vire assez court. En courbe, elle affiche un angle de gîte très raisonnable. Haute sur l’eau, elle est néanmoins sensible au vent en monomoteur, ce qui peut se traduire par une légère tendance à gîter, un phénomène qui disparaît sur la version bimoteur. Disponible en bimoteur Deux espaces de vie à bord... Le 8.5 CC propose deux espaces de vie qui s’organisent de part et d’autre de l’imposante console de pilotage. Le premier, à l’avant, offre un salon de pont constitué de deux banquettes en V et d’une double assise adossée à la face avant de la console. Cet espace regorge de coffres malheureusement peu faciles d’accès quand la sellerie est en place. Il se transforme rapidement (grâce à un panneau pliable léger et peu encombrant) en un bain de soleil de 2,30 sur 2,04 mètres. Sur l’arrière, le cockpit affiche lui aussi des dimensions généreuses. La grande banquette arrière et les deux autres latérales, escamotables dans les hiloires, permettent à au moins six personnes de prendre place autour d’une table, trop petite à notre goût. Sur l’arrière du siège pilote – un leaning-post pouvant accueillir trois personnes – se trouve un bloc-cuisine qui comprend en standard un évier et, en option, un réfrigérateur ainsi qu’un réchaud à gaz. Le pilote, placé au centre, bénéficie d’une bonne position de conduite debout, les fesses en appui sur le leaning-post, tout en profitant d’un repose-pied. Le volant sera réglable sur les prochains modèles. Quant au haut pare-brise vertical, il protège correctement le pilote et les deux passagers qui l’encadrent. Ces derniers disposent aussi de mains courantes bien placées. Enfin, une porte coulissante assure un large accès à la cabine. Que le 8.5 CC soit un open ne l’empêche pas de posséder suffisamment d’espace pour pouvoir recevoir en option – finition Préférence – deux couchettes de 1,97 mètre de long sur 0,63 mètre de large. De plus, la console bénéficie d’une hauteur sous barrots satisfaisante, puisqu’elle atteint 1,90 mètre. Des WC chimiques dissimulés dans un coffre sont en standard, mais des WC marins avec réservoir d’eaux noires sont disponibles avec le niveau de finition Première. Le Cap Camarat 8.5 CC a tout de l’open avec son plan de pont convivial et rassurant, ses nombreuses places assises et son vaste bain de soleil avant. Mais la possibilité de s’abriter dans une console pour la sieste ou pour une minicroisière côtière en couple est un plus incontestable. Bravo !
Ongemodereerde reviews - Gesorteerd van nieuwste naar oudste
gecontroleerd
gecontroleerd
gecontroleerd