Grootste model uit de bekende serie. Jeanneau biedt de open versie van 8.5 aan. Hij neemt het sportieve, visserssilhouet aan van de 7.5 CC en profiteert tegelijkertijd van de romp van de 8.5 WA, ontworpen voor twee buitenboordmotoren. We hebben hem getest als enkele motor, met een maximaal vermogen van 350 pk. Zo gemotoriseerd bereikt de 8,5 CC een piek van 42 knopen, een prestatie die vergelijkbaar is met de WA-versie met hetzelfde vermogen. De boot ...
Grootste model uit de bekende serie. Jeanneau biedt de open versie van 8.5 aan. Hij neemt het sportieve, visserssilhouet aan van de 7.5 CC en profiteert tegelijkertijd van de romp van de 8.5 WA, ontworpen voor twee buitenboordmotoren. We hebben hem getest als enkele motor, met een maximaal vermogen van 350 pk. Zo gemotoriseerd bereikt de 8,5 CC een piek van 42 knopen, een prestatie die vergelijkbaar is met de WA-versie met hetzelfde vermogen. De boot vertoont een groot reactievermogen, aangezien het minder dan 12 seconden duurt om een snelheid van 35 knopen te bereiken. De romp buigt goed door en draait vrij kort. In bochten vertoont het een zeer redelijke hellingshoek. Hoog op het water is hij bij een enkele motor toch gevoelig voor de wind, wat kan resulteren in een lichte neiging tot slagzij, een fenomeen dat verdwijnt bij de tweemotorige versie. Verkrijgbaar in tweemotorige versie Twee woonruimtes aan boord... De 8.5 CC biedt twee woonruimtes die aan weerszijden van de imposante stuurconsole zijn georganiseerd. De eerste, aan de voorkant, biedt een deklounge bestaande uit twee V-vormige banken en een dubbele zitplaats die tegen de voorkant van de console leunt. Deze ruimte staat vol met kisten die helaas niet makkelijk te bereiken zijn als de stoffering op zijn plaats zit. Dankzij een lichtgewicht en ruimtebesparend opklapbaar paneel transformeert hij snel in een ligstoel van 2,30 x 2,04 meter. Ook aan de achterzijde heeft de kuip royale afmetingen. Op de grote achterbank en de twee andere zijstoelen, die in de kappen kunnen worden weggeschoven, kunnen zeker zes personen rond een naar onze smaak te kleine tafel zitten. Aan de achterzijde van de pilotenstoel – een leunpaal waar drie personen plaats kunnen nemen – bevindt zich een keukenblok met standaard een spoelbak en optioneel een koelkast en een gasfornuis. De bestuurder, die in het midden is geplaatst, profiteert van een goede staande rijpositie, waarbij zijn billen op de leunende paal rusten, terwijl hij profiteert van een voetsteun. Het stuur zal op toekomstige modellen verstelbaar zijn. De hoge verticale voorruit beschermt de piloot en de twee passagiers die hem flankeren goed. Deze hebben ook goed geplaatste leuningen. Tenslotte zorgt een schuifdeur voor een ruime toegang tot de cabine. Dat de 8.5 CC een open is, neemt niet weg dat hij voldoende ruimte heeft om optioneel – Voorkeur afwerking – twee slaapplaatsen te kunnen ontvangen van 1,97 meter lang bij 0,63 meter breed. Bovendien profiteert de console van een voldoende hoofdruimte van 1,90 meter. Chemische toiletten verborgen in een kluisje zijn standaard, maar scheepstoiletten met zwartwatertank zijn verkrijgbaar in het Première-uitrustingsniveau. De Cap Camarat 8.5 CC heeft alle kenmerken van een open boot met zijn vriendelijke en geruststellende dekplan, zijn talrijke zitplaatsen en zijn grote ligweide aan de voorzijde. Maar de mogelijkheid om als koppel te schuilen in een console voor een dutje of voor een mini-kustcruise is een onmiskenbaar pluspunt. Goed gedaan !
Plus grand modèle de la célèbre gamme . Jeanneau propose la version open du 8.5. Il reprend la silhouette sportive et typée fishing du 7.5 CC tout en bénéficiant de la carène du 8.5 WA, conçue pour deux moteurs hors-bord. Nous l’avons testé en monomoteur, avec sa puissance maximale de 350 chevaux. Ainsi motorisé, le 8.5 CC atteint 42 nœuds en pointe, une performance similaire à la version WA avec la même puissance. Le bateau fait preuve d’une belle ...
Plus grand modèle de la célèbre gamme . Jeanneau propose la version open du 8.5. Il reprend la silhouette sportive et typée fishing du 7.5 CC tout en bénéficiant de la carène du 8.5 WA, conçue pour deux moteurs hors-bord. Nous l’avons testé en monomoteur, avec sa puissance maximale de 350 chevaux. Ainsi motorisé, le 8.5 CC atteint 42 nœuds en pointe, une performance similaire à la version WA avec la même puissance. Le bateau fait preuve d’une belle réactivité puisqu’il met moins de 12 secondes pour atteindre les 35 nœuds. La carène défléchit bien et vire assez court. En courbe, elle affiche un angle de gîte très raisonnable. Haute sur l’eau, elle est néanmoins sensible au vent en monomoteur, ce qui peut se traduire par une légère tendance à gîter, un phénomène qui disparaît sur la version bimoteur. Disponible en bimoteur Deux espaces de vie à bord... Le 8.5 CC propose deux espaces de vie qui s’organisent de part et d’autre de l’imposante console de pilotage. Le premier, à l’avant, offre un salon de pont constitué de deux banquettes en V et d’une double assise adossée à la face avant de la console. Cet espace regorge de coffres malheureusement peu faciles d’accès quand la sellerie est en place. Il se transforme rapidement (grâce à un panneau pliable léger et peu encombrant) en un bain de soleil de 2,30 sur 2,04 mètres. Sur l’arrière, le cockpit affiche lui aussi des dimensions généreuses. La grande banquette arrière et les deux autres latérales, escamotables dans les hiloires, permettent à au moins six personnes de prendre place autour d’une table, trop petite à notre goût. Sur l’arrière du siège pilote – un leaning-post pouvant accueillir trois personnes – se trouve un bloc-cuisine qui comprend en standard un évier et, en option, un réfrigérateur ainsi qu’un réchaud à gaz. Le pilote, placé au centre, bénéficie d’une bonne position de conduite debout, les fesses en appui sur le leaning-post, tout en profitant d’un repose-pied. Le volant sera réglable sur les prochains modèles. Quant au haut pare-brise vertical, il protège correctement le pilote et les deux passagers qui l’encadrent. Ces derniers disposent aussi de mains courantes bien placées. Enfin, une porte coulissante assure un large accès à la cabine. Que le 8.5 CC soit un open ne l’empêche pas de posséder suffisamment d’espace pour pouvoir recevoir en option – finition Préférence – deux couchettes de 1,97 mètre de long sur 0,63 mètre de large. De plus, la console bénéficie d’une hauteur sous barrots satisfaisante, puisqu’elle atteint 1,90 mètre. Des WC chimiques dissimulés dans un coffre sont en standard, mais des WC marins avec réservoir d’eaux noires sont disponibles avec le niveau de finition Première. Le Cap Camarat 8.5 CC a tout de l’open avec son plan de pont convivial et rassurant, ses nombreuses places assises et son vaste bain de soleil avant. Mais la possibilité de s’abriter dans une console pour la sieste ou pour une minicroisière côtière en couple est un plus incontestable. Bravo !
Ongemodereerde reviews - Gesorteerd van nieuwste naar oudste
gecontroleerd
gecontroleerd
gecontroleerd