De Jeanneau 46 is Frans, stijlvol, elegant en niet overdreven. De strakke lijnen van de romp en de split-level cabineramen zijn kenmerkend voor Jeanneau. Er is maar beperkt wat je met het interieur van een 46-voet boot kunt doen, maar het ontwerpteam heeft iets speciaals bedacht voor deze Jeanneau. Er is slim gebruik gemaakt van mahoniehoutwerk, crèmekleurig leer en roestvrij staal om een moderne, elegante ambiance te creëren. Er is de gebruikelijke ...
De Jeanneau 46 is Frans, stijlvol, elegant en niet overdreven. De strakke lijnen van de romp en de split-level cabineramen zijn kenmerkend voor Jeanneau. Er is maar beperkt wat je met het interieur van een 46-voet boot kunt doen, maar het ontwerpteam heeft iets speciaals bedacht voor deze Jeanneau. Er is slim gebruik gemaakt van mahoniehoutwerk, crèmekleurig leer en roestvrij staal om een moderne, elegante ambiance te creëren. Er is de gebruikelijke lounge met een uitklapbare tafel en een bank tegenover. De verstelbare tafel kan snel worden verwijderd door een paar grote duimschroeven los te draaien. Een entertainmentcentrum is netjes verwerkt in de achterkant van de trap naar het bovendek aan bakboordzijde. De cabine is afgewerkt met jaloezieën voor de onderste ramen en gordijnen aan de bovenkant. Een houten, ingelegde sterfunctie breekt de dakbekleding van de cabine effectief. Hoewel de vloer is gelegd met teakhout en hulst, had de testboot tapijt, wat bijdroeg aan de warmte van de hut. De kombuis is iets lager geplaatst, maar is nog steeds onderdeel van de hoofdcabine, zodat iedereen die daar werkt zich niet buitengesloten voelt van het feest. Het is een uniek ontwerp met twee roestvrijstalen handgrepen aan weerszijden van de ingang en een glazen serveerblad. Het is uitgerust met een kookplaat en een kleine afzuigkap om kookluchtjes weg te nemen, plus een magnetron en diepe laden voor borden en glazen. Een leuke functie is de geïntegreerde koelkastdeur die past bij de omliggende kasten en de manden in de opbergvakken in de vloer. Het onderste stuurstation is iets verhoogd, maar het is nog steeds onderdeel van de hut. Er is een stoel voor twee personen en een volledige set instrumenten gemonteerd in een grote noppenconsole, met een kleinere vooraan voor de plotter- en stuurautomaatbediening. De Volvo Penta EDC-bedieningen zijn onder een hoek gemonteerd en vallen gemakkelijk binnen handbereik, terwijl de schakelaars voor de generatorset en walstroom onder de console zijn geplaatst onder een beschermende Perspex-afdekking. Ook in de console is een handschoenenkastje verwerkt, met een Perspex deksel en een stevige roestvrijstalen fiddle rail die ook dienstdoet als handgreep voor passagiers om zich aan vast te houden. Tegenover het stuurstation is een kleine dinette op dezelfde hoogte als de bestuurdersstoel. De tafel is geplaatst op een roestvrijstalen frame en heeft een paar handgrepen die handig zijn bij het opstappen naar de stoelen. En nu de grote verrassing! Er zijn drie hutten - vier als je de bemanningsverblijven in Europese stijl achterin onder de ronde lounge meetelt - met dubbele bedden. Niet slecht voor een boot van minder dan 50 voet. Het eilandbed in de hut van de eigenaar heeft een sleufbodem en lift s omhoog op een gasveer om bij de opbergruimte eronder te komen. Er zijn een paar lades onder het bed die zo diep zijn dat de hutdeur gesloten moet worden om ze er helemaal uit te trekken. De bedden in de gastenhutten kunnen worden gescheiden om enkele stapelbedden te vormen. Er zijn hangkasten voor hem en haar in de hut van de eigenaar en de dames zullen dol zijn op de grote spiegel aan de achterkant van de badkamerdeur die naar de hut leidt. Er zijn twee badkamers met douches met ronde schermen. Boven is het entertainmentgedeelte groot. Een groot zonnedek kan worden opgetild om een tweede zitplaats rond de ronde tafel te vormen. Er is ook ruimte voor de bestuurder en een vriend bij het bovenste stuurstation. PRESTATIES De cijfers werden vastgelegd op de Gold Coast Broadwater tegen een eb van twee knopen in met behulp van een GPS-apparaat. 17,5 knopen bij 2000 tpm, 26,2 knopen bij 2500 tpm, 27 knopen bij 2700 tpm, 34 knopen bij 2900 tpm SPECIFICATIES LOA: 14,55 m BEAM: 4,36 m DIEPTE: 1,2 m VERPLAATSING: 12.688 kg BRANDSTOF: 1530 l ZOETWATER: 570 l AANTAL SLAAPPLAATSEN: 6-10 WI-Fi, bijboot met buitenboordmotor beschikbaar op aanvraag. Ervaren schipper kan met u omgaan of u alleen laten, als u dat nodig heeft. Hoge referenties bij al onze gasten.
The Jeanneau 46 is French, it's stylish, elegant and not over done. The sleek lines of the hull and the split-level cabin windows are distinctively Jeanneau. There is only so much that can be done with the interior of a 46-foot boat, but the design team has come up with something special on this Jeanneau. Clever use has been made of mahogany woodwork, cream leather and stainless steel to create a modern, elegant ambience. There is the usual lounge ...
The Jeanneau 46 is French, it's stylish, elegant and not over done. The sleek lines of the hull and the split-level cabin windows are distinctively Jeanneau. There is only so much that can be done with the interior of a 46-foot boat, but the design team has come up with something special on this Jeanneau. Clever use has been made of mahogany woodwork, cream leather and stainless steel to create a modern, elegant ambience. There is the usual lounge with a foldout table and bench seat opposite. The adjustable table can be taken out quickly by undoing a couple of large thumbscrews. An entertainment centre has been incorporated neatly into the back of the staircase to the upper deck on the port side. The cabin is finished off with Venetian blinds on the lower windows and curtains on the top. A wooden, inlaid star feature breaks up the cabin roof lining effectively. Although the floor is laid teak and holly, the test boat had carpet, which added to the warmth of the cabin. The galley is set down slightly, but still remains part of the main cabin, so anyone working there won't feel left out of the party. It's a unique design with two stainless hand rails either side of the entrance and a glass-serving top. It comes equipped with a cook-top and a small range hood to take away cooking smells, plus a microwave and deep drawers for plates and glasses. A neat feature is the integrated fridge door to match the surrounding cupboards and the baskets in the floor storage lockers. The lower helm station is slightly raised, but it still remains part of the cabin. There's a seat for two people and a full set of instruments mounted in a large burl console, with a smaller one in front for the plotter and autopilot controls. The Volvo Penta EDC controls are mounted on an angle and fall readily to hand, while the switches for the genset and shore power are set under the console under a protective Perspex cover. Also incorporated in the console is a glove box, with a Perspex cover and a solid stainless steel fi ddle rail that doubles as a handle for passengers to hang onto. Opposite the helm station is a small dinette the same height as the driver's seat. The table is set on a stainless frame and has a couple of handholds that are useful when stepping up to the seats. Now for the big surprise! There are three cabins - four if you count the European style crew quarters aft under the circular lounge - with double berths. Not bad for a boat under 50 feet. The island berth in the owner's cabin has a slotted base and lift s up on a gas strut to get to the storage underneath. There's a couple of drawers under the bed that are so deep the cabin door needs to be closed to pull them all the way out. The berths in the guest cabins can be separated to form single bunks. There are his and hers lined hanging lockers in the owner's cabin and the ladies will love the full-length mirror on the back of the bathroom door that opens into the cabin. There are two bathrooms featuring showers with circular screens. Up top, the entertainment area is large. A big sun-pad lifts up to form a second seat around the circular table. There's also room for the driver and a friend at the upper helm station. PERFORMANCE The figures were recorded on the Gold Coast Broadwater in against a two-knot ebb tide using a GPS unit. 17.5 knots @ 2000 rpm, 26.2 knots @ 2500 rpm, 27 knots @ 2700 rpm, 34 knots @ 2900 rpm SPECIFICATIONS LOA: 14.55m BEAM: 4.36m DRAFT: 1.2m DISPLACEMENT: 12,688kg FUEL: 1530lt FRESHWATER: 570lt SLEEPS: 6-10 WI-Fi, Dinghy with Outboard engine available on request. Experienced skipper can mingle with you or leave you in private, if you need it. High references with all of our guests.